luni, 15 noiembrie 2010

Impresii de la targul de antichitati de la Bacau

Sambata, am reusit sa ajung la targul de antichitati de la Bacau, de la Real. Am fost chiar de la prima ora, adica in jur de 10.30. Expozantii, nu foarte multi (20, cel mult 30), veniti din citeva judete (Constanta, Buzau, Neamt, Iasi, si or mai fi fost si altii) inca isi mai aranjau marfa. Numismati, foarte putini si cu piese cam pentru incepatori in ale numismaticii. Am remarcat citeva Sadagura obisnuite ca tip, nu si ca pret-40euro o moneda de 2 para 1773, ceea ce este mult pentru piata romaneasca, tinind cont ca piesa era una comuna si ca grad de conservare. Persoana care detinea cele 10-12 Sadagure avea si o proba monetara 3 denghi 1771. Nu am intrebat cit costa fiindu-mi elocvent pretul de mai sus al Sadagurei comune. In rest, citeva monede bizantine in stare proasta, citeva romane de secol III-IV comune si slab conservate. Citeva monede otomane (parale) in stare foarte proasta si aratind mai mult a "saibe" de salba dar vindute ca autentice. Monede din tari mai exotice nu prea am vazut. Medalii putine si comune. Jetoane romanesti lipsa totala, doar o fisa "control telefoane".
In concluzie, numismatii aflati la inceput de drum poate au mai gasit cite ceva, dar putin cu siguranta. Ceilalti, slabe sanse sa-si fi adaugat ceva la colectie.
Pentru cartofili nu a fost un targ interesant, citeva carti postale botite si prost pastrate erau aruncate aiurea, de-a valma, pe vreo doua mese. Colectionarii de insigne, cu siguranta au venit degeaba la targ.
In privinta celorlalte exponate: sfesnice din cupru, bronz, mai mult sau mai putin vechi, diverse vase din cupru/bronz si argint, citeva cranii umane (450 lei bucata), obiecte handmade, tabachere din argint sau nu, cartele telefonice actuale (la preturi de 1 leu bucata este chiar jignitor), citeva straine, dar foarte putine, obiecte obisnuite pentru asemenea targuri. Din pacate mai nimic deosebit.
Este adevarat ca acest targ este la inceput de drum si este o buna initiativa a organizatorilor, probabil o mai buna publicitate si in afara Bacaului, o strinsa legatura (chiar si prin intermediul internetului) cu colectionarii vor face, mai tarziu, ca targul sa capete valoare prin prisma obiectelor expuse.
Aveti mai jos citeva foto de la targ. Nu am inteles de ce fotografiatul era interzis. Este adevarat ca dupa ce am fost atentionat ca nu am voie sa fotografiez mi s-a acordat acest drept dupa o discutie a bodygardului cu cei de la administratie.

Este o mare prostie sa nu permiti fotografiatul, mai ales cuiva care ti-a facut gratuit reclama la targ. Poate ca organizatorii vor intelege acest lucru. Un targ nu este totusi un muzeu.
Nu am inteles de ce targul s-a numit al antichitatilor. De fapt, este o meteahna a multor astfel de manifestari. Poate targul colectionarilor/pasionatilor/ hobby targ etc este o denumire mai potrivita.







Acest targ are sanse sa se dezvolte, diversitatea a fost mai mare decit la alte targuri de profil organizate in Bacau, si acest lucru face, printre altele, ca un targ sa fie considerat de vizitatori unul bun la care vei mai veni.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Nu inteleg tonul negativ fata de targul de antichitati. Se incepe articolul vorbindu-se de numismatica, ca nu au fost piese deosebite si ca sunt preturi mari. Am avut si eu o sadagura pe care am luat 60 de euro pe ea(piesele bune se cauta si se platesc ca atare si multi cauta "pleasca din targ") Tot la capitolul numismatica, a fost la targ si 2 lei 1901 la 1000 de euro(negociabil) intr-o stare buna.
Alt capitol; se vorbeste ca au fost putini expozanti. Au fost mai exact 35 de expozanti. Eu spun ca pentru Bacau este un numar mare de expozani si nu ne putem compara cu targurile din Bucuresti si Brasov, care la un targ merg 40-60 de expozanti.
La capitolul antichitati, care dupa parerea mea trebuia sa vorbiti mai mult, pentru ca este un TARG DE ANTICHITATI, nu un targ de numismatica si cartofilie, se spune ca nu au fost lucruri impresionante, eu va contrazic. Au fost multe obiecte. Care dupa parerea mea trebuie mentionate cele din argint precum: o fructiera, un pocal, un set de tacamuri, o carafa, un set cu ceainic, tava si tot ce ai nevoie pentru a servii un ceai care cantareau 6 kg de argint. Eu spun ca erau foarte mari si se vedeau, si toate obiectele erau din argint masiv 800/1000 si ca perioada intre sec 18 si sec 19.
In privinta reclamei facute pentru targ, nu cred ca este targ in tara care sa se implice cu adevarat la acest capitol. Va intreb urmatoarele: La care targ din tara este amplasat un banner cu 2 saptamani inaintea inceperii targului. La care targ din tara se distribuie 10.000 de fluturasi, care ajung si la targurile din Bucuresti, Brasov, Cluj, Suceava. La care targ din tara se face reclama la radio? Sa spunem ca la celelalte targuri se face reclama mult mai buna, dar cat costa un stand? Din care stiu eu de la 350 de ron pana la 500 de ron.
In privinta fotografiatului sau filmatului, daca intrebati orice jurnalist, va spune ca trebuie sa aveti permisiunea,de la administrare, pentru a face acest lucru, pentru ca este o proprietate privata. A fost televiziunea locala, au venit au cerut aprobarea si au filmat.
Targul din Bacau este mai intai un targ local si mai tarziu, poate si cu ajutorul dumneavostra, va ajunge un targ national.
Eu va multumesc si va felicit pentru acest articol, si inteleg latura critica dar pe langa ea trebuie sa fi-ti si bine informat. Poate pe viitor colaboram si impreuna putem face ca targul din Bacau sa fie un targ mai bun.

dorelb spunea...

Nu a fost un ton negativ, ci unul sincer al unui pasionat de numismatica, motiv pentru care m-am aplecat mai mult asupra acestui domeniu. Ceea ce am publicat pe blog sunt impresiile mele in urma vizitarii tirgului. Stiu ca s-a incetatenit denumirea de "antichitati" si pentru obiecte de secol XIX-XX, dar mie mi se pare exagerat si nepotrivita aceasta titulatura.
In privinta fotografiatului, pot sa va spun ca am experienta jurnalistica suficienta incit sa stiu cum sta treaba cu facutul fotografiilor la astfel de evenimente. Este hotarirea organizatorilor daca permit sau nu fotografiatul, si cu un minim de efort pot face publica aceasta hotarire a lor.
P.S.Ma asteptam ca acest comentariu sa nu vina din partea unui anonim

Anonim spunea...

domnule critic,daca aveti atat de multe de oferit de ce nu organizati un targ de dimensiuni mai mari,sa aduceti colectionari din tara si din strainatate,sa va vanda piese deosebite si foarte ieftine??? parerea mea :STAI ACASA si nu mai deranja!

dorelb spunea...

Domnule anonim, daca ati fi citit mai cu atentie comentariul meu ati fi inteles mai bine ce am dorit sa spun. Parca libertatea de exprimare a opiniilor, chiar si critice, inca exista in aceasta tara.

Anonim spunea...

problema cu tara asta este ca sunt prea multi critici vizavi de cei care doresc si fac ceva constructiv!ex:un copil construieste un om de zapada si 50 ca dumneata critica modul cum a fost facut,strica ceea ce a fost construit apoi merg acasa multumiti de isprava, cu ideea ca ei pot oricand construi ceva mult mai frumos,dar in realitate aveti numai ideea dar nu si puterea de a fi constructiv!

dorelb spunea...

De ce va ascundeti sub anonimat? Mai cititi odata mesajul meu din postare si daca nici acum nu intelegeti ce am vrut sa spun atunci asta e, macar eu nu mi-am ascuns identitatea ca dvs.