La
începutul anului 1964, la uzina brașoveană Steagul Roșu, a intrat în
producție cel de-al treilea model de camion SR – 113 „Bucegi”. Nu a
venit să înlocuiască modelul SR – 131 „Carpați”, ci să furnizeze o
sarcină utilă mai mare (5 tone).
SR – 113, în configurație 4×2,
se baza pe aceeași cabină franțuzească de la Chausson Plant și pe
motorul V8 pe benzină. Cutia de viteze manuală, acum cu 5 trepte (2, 3, 4
și 5 sincronizate) putea fi, opțional, cuplată cu o cutie suplimentară –
reductor. Tot opțional, axa spate putea fi echipată cu 2 trepte de
reducție, comandate pneumatic. În ciuda tonajului aproape dublu față de
„Carpați”, reușea să scoată un consum foarte bun, de 29 l/100 km.
SR – 113 a avut două modele derivate: SR – 115 (autotractor cu șa) și SR – 116 (autobasculantă).
Atât
camionul SR – 113 „Bucegi” cât şi modelele derivate ale acestuia s-au
impus pe piaţa mondială printr-o serie de parametri tehnici superiori,
printr-o calitate ireproşabilă şi printr-un preţ competitiv.
Monetăria
Statului dedică „Bucegiului” al treilea produs medalistic ce face parte
din secțiunea „Mașini românești care au făcut istorie”.
Setul de
colecție SR – 113 „Bucegi” – format din medalie, pliant și mapă de
prezentare – poate fi achiziționat de la magazinele Monetăriei Statului
la prețul de 389 lei/set pentru medalia din argint și de 219 lei/set
pentru medalia din aliaj de cupru; prețurile includ TVA.
Medalia prezintă următoarele caracteristici tehnice:
# Material: Argint 999‰
- Diametru: 37 mm
- Greutate: 31,11 grame
- Calitate: proof
* Tiraj fix: 60 bucăți
# Material: Aliaj de cupru
- Diametru: 37 mm
- Calitate: proof
* Tiraj fix: 40 bucăți
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu