luni, 11 iulie 2022

Ne-a parasit un nobil al numismaticii romanesti: Erwin Schäffer

 Acum un an,intr-un restaurant de linga parcul municipal situat la poalele cetatii Deva, l-am intilnit pentru prima data pe Erwin Schaffer si pe simpatica sa sotie, doamna Maria. Desi corespondam de vreo 10 ani. A fost OMUL care m-a ajutat neconditionat in toate demersurile mele de descoperire a istoriilor ascunse in spatele jetoanelor si de popularizare a acestei ramuri a numismaticii, exonumismatica. Desi intrevederea a durat citeva ore (care nu stiu cum au trecut) mai aveam multe sa ne spunem. Ne-am despartit cu speranta ca ne vom revedea in acest an. Eu am plecat cu un brat de carti (cadou) din biblioteca domniei sale iar familia Schaffer cu bucuria unor produse naturale din Moldova preparate de noi, eu si sotia. Isi risipea biblioteca si era ingrijorat de ce se va intimpla cu colectiile lui. Desi era stabilit in Germania de aproape 50 de ani nu si-a uitat niciodata locurile natale, Zabrani (Guttenbrunn), si le vizita in fiecare an.


 Intr-unul din emailurile de anul acesta (din luna iunie) mi-a marturisit:  "Din pacate nu cred ca voi mai putea veni in Romania. Varsta isi spune cuvantul si planificarile in viitor vor fi pentru distante scurte". Era bucuros insa ca reusisem sa scot un nou volum avand ca subiect jetoanele, Arheologie industriala cu ajutorul jetoanelor, dar si pentru ca incheiase o noua editie a volumului II din Monede si Probe si avea 95% incheiat un nou volum de probe integral Romania, scris impreuna cu un prieten comun. Dar imi mai marturisea premonitoriu ca poate privi inapoi fara regrete la o viata implinita si ca este multumit ca cineva va continua cu studiul jetoanelor.

 Pe data de 8 iulie, Dumnezeu i-a chemat sufletul la el. Dl Schaffer a parasit aceasta lume! Dumnezeu sa-l odihneasca! Este o pierdere pentru numismatica romaneasca. Ii dorim doamnei Maria putere pentru a depasi acest moment greu din viata ei.






 


2 comentarii:

Epaminonda spunea...

DUMNEZEU SA-L IERTE!

Anonim spunea...

Dumnezeu să-l odihnească!